خواص خرما
 
درباره وبلاگ


ما از خم پرجوش ولایت مستیم عهدی ازلی با ره مولا بستیم بنگر که وظیفه چیست در این میدان ما افسر جنگ نرم آقا هستیم (رهبر انقلاب : جوانان ، افسران جنگ نرم هستند) اميد است بتوانيم از درجه افسري جوان كه از فرماندهي كل قوا دريافت كرديم ، بخوبي محافظت كنيم البته اگر خدا بخواهد ان شاء الله يا علي



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 48
بازدید دیروز : 15
بازدید هفته : 150
بازدید ماه : 146
بازدید کل : 115607
تعداد مطالب : 256
تعداد نظرات : 51
تعداد آنلاین : 1

پخش زنده حرم سوره قرآن ساعت فلش مذهبی
دعای فرج
وبلاگ به يادتو
یوسف دلها/یوسف زهرا /گل نرگس اللهم عجل لولیک الفرج
دو شنبه 21 فروردين 1391برچسب:خواص خرما, :: 23:31 ::  نويسنده : مدير
خواص خرما
گروه مرتبط: پزشکی و سلامت

 

 

فواید خرما برای سلامتی بسیار زیاد است. خرما میوه‌ای سرشار از فیبر‌های طبیعی، انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی است. همچنین وجود موادی همچون چربی، كلسیم، گوگرد، آهن، فسفر، پتاسیم، منگنز، مس و منیزیم این میوه را به خوراكی استثنایی مبدل كرده است. به این معنا كه مصرف روزانه یك خرما برای متعادل كردن رژیم غذایی ضروری است. این میوه ارزشمند در رفع یبوست، اختلالات روده‌ای، جلوگیری از افزایش بی‌رویه وزن، نارسایی‌های قلبی، ضعف جنسی، اسهال و سرطان شكمی بسیار موثر است.

خرما به دلیل منافع بسیارش به عنوان بهترین ماده غذایی برای رشد عضلانی شناخته می‌شود. همچنین پژوهش‌های جدید پزشكی نشان می‌دهند كه در پیشگیری از ابتلا به سرطان معده هم بسیار مفید است. به‌طوری كه انجمن سرطان آمریكا توصیه می‌كند 20 تا 30 گرم از فیبر رژیم غذایی روزانه افراد از طریق خرما تامین شود.

خرما به عنوان بخشی از رژیم غذایی سالم شناخته شده است و دارای قند، چربی، پروتئین و بسیاری از ویتامین‌های ضروری است. اگر خرما با خیار خورده شود براحتی افراد را از اضافه وزن نجات می‌دهد. یك كیلوگرم خرما تقریبا 3000 كالری دارد. این میزان كالری به تنهایی برای رفع نیاز بدن یك انسان در طول روز كفایت می‌كند.

همچنین خرما یك ماده ملین است، بنابراین برای افرادی كه از یبوست مزاج رنج می‌برند بسیار مفید است.

از طرف دیگر نیكوتینی كه در خرما وجود دارد آن را برای درمان انواع اختلالات روده‌ای مفید ساخته است. استمرار مصرف آن، رشد ارگانیسم‌های مضر را مهار می‌كند و به رشد باكتری‌های مفید در روده یاری می‌رساند. در این میان نباید از فواید خرما برای تقویت قلب غافل بود پژوهش‌ها نشان می‌دهند خوردن حداقل 2 عدد خرما در هفته باعث تقویت قلب می‌شود.

خرمای رسیده حاوی پتاسیم است و پتاسیم عامل مفیدی برای كنترل اسهال است. همچنین خرما براحتی هضم می‌شود و همین امر از بروز عوارض و مشكلات ناشی از اسهال پیشگیری می‌كند.

گر چه خرما حامل ارزش‌های غذایی بسیار زیادی است، اما در خوردن این ماده غذایی هم می‌بایست تعادل را رعایت كرد. در ضمن از آنجا كه خرما به علت داشتن سطح چسبناك می‌تواند آلودگی را به خود جذب كند حتما باید قبل از مصرف شسته شود.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: